Saturday 5 January 2013

Petua Bersama Giffarine.

Aku sempat bersembang dengan seorang mekap artis yang menggunakan produk Giffarine sebagai alatan persolekkannya. Dia memberitahu cara yang paling ringkas untuk aku tampil anggun dan mekap bertahan lama seharian walaupun di dalam cuaca panas. 
Menurutnya bahan solekan asas yang aku perlukannya hanyalah :

1. Aquara Essence Spray berharga RM18.90.
2. Giffarine Light Make-Up Foundation berharga RM20.90
3. Giffarine Compact Foundation berharga RM31.30
4. Giffarine Lip Colour berharga RM22.50

Mula-mula katanya bersihkan wajah terlebih dahulu. Kemudian sapu Giffarine Light Make-Up Foundation di lima bahagian utama wajah iaitu tengah dahi, batang hidung, kedua belah pipi dan dagu. Spray dengan Aquara Essence Spray dengan jarak 10cm dari wajah. Jangan lupa pejam mata nanti masuk mata pedih ler. Seterusnya menggunakan sponge, ratakan foundation tu keseluruh wajah anda. Masa ini wajah kita akan jadi lembab dan foundation itu menyerap rata ke muka kita. Barulah kita guna sponge tekap bedak ke muka dengan cara tepuk-tepuk lembut sahaja. Jangan gosok kerana ia boleh menyebabkan foundation tadi tidak sekata. Mulanya aku was-was juga dengan cara dap-dap lembut mustahil bedak akan melekat kat wajah. Tetapi bila dicuba memang menakjubkan. Wajah aku kelihatan begitu gebu dan solekan nampak begitu asli semulajadi sekata di wajah. Seterusnya barulah pakai alat solek lain seperti mascara, lipstick, eyeliner, lip liner, eyeshadow, blusher dan apa sahaja yang patut. Akhir sekali spray sekali lagi sepintas lalu dengan Aquara Spray dengan jarak lebih 20cm ke wajah. Hasilnya memang meyakinkan penampilan kita. Mekap juga tahan lama.
 
So, bagaimana ?  Cubalah dengan tips yang aku kongsikan ini dan anda pasti puas hati dengan penampilan anda selepas ini. Jom kita cuba idea ini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...