Doa & Takziah Untuk Penduduk Kg. Lata Rek yang Dilanda Banjir 22-31 Disember 2014

Monday, 30 July 2012

SIS MAGIC LIP GIFFARINE

Pelembab atau listick yang aku gemari. Warna bekasnya pink dan putih. Sangat menarik dan lipsticknya berwarna putih bersih tetapi apabila disapu ke bibir warnaya bertukar menjadi 'mild pink'.Ia berupaya meneutralkan warna bibir kita apabila menggunakannya. Kelembutan lipstick dan krim tanpa gris , ditambah dengan pelembab membuatkan bibir kita kelihatan lebih licin dan sihat.
Semanjak mengenali lipstick ini aku menggunakannya apabila aku rasa malas untuk bermekap tebal. Bibirku pasti akan ditegur kelihatan menarik dan warna pink neutral sehingga mereka tertanya lipstick apa yang aku dan apabila kuberitahu ianya jenama Giffarine. Mahal ke? Tak lah hanya RM11.50 sebatang dan aku boleh tahan sehingga 6 bulan lamanya maklumlah aku tak makan lipstick tapi hanya menyapu lipstick kat bibir. Harganya murah aje kan dan pasti ramai yang mampu beli dengan harga sebegitu. Selain itu warna bibirku juga tidak lebam / kebiruan seperti sesetengah lipstik jenama lain. Nampak ketara bila tidak pakai lipstick. Bila dah guna anda pasti akan setia bersamanya. Boleh selit celah poket seluar jeans sebab ianya sebesar jari manisku sahaja. Jadi boleh pakai di mana-mana sahaja. Tak perlu risau bibir comot lagi.

Harga : RM11.50
Berat Bersih: 2g
Kod : 20921-6 (Strawberry)

Friday, 27 July 2012

Hak Milik Miss Farida, Arau



Produk Kecantikan Yang Diharamkan dari tahun 2008 sehingga Febuari 2012

Cancellation of Notification of Cosmetic Products


Amaran Dari Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan

PEMBATALAN NOTIFIKASI PRODUK KOSMETIK ATAS ISU CAMPURPALSU


Para pengguna dinasihatkan untuk mengelak daripada membeli dan menggunakan produk kosmetik seperti tersenarai di bawah. Produk-produk tersebut telah didapati mengandungi bahan terlarang, termasuk racun berjadual yang tidak dibenarkan dalam produk kosmetik. Penggunaan produk kosmetik yang dicampurpalsu dengan bahan kimia seperti yang telah dikesan boleh menyebabkan kesan advers serius.

Produk seperti tersenarai di bawah tidak lagi dibenarkan diimport/ dikilang/ diedar/ dijual di negara ini dan Pihak Berkuasa  telah mengarahkan supaya semua stok produk berkenaan di keluarkan dari pasaran.

Tahun 2012

Bil Nama produk No. notifikasi (NOT) Bahan kimia yang dikesan
1 Daily Protecting Cream - Joie et Beaute NOT100778850K / NOT100602230K Mercury 
2 YOKO WHITENING CREAM GINSENG & PEARLS NOT100901081K Mercury 
3 YOKO WHITENING CREAM WITH SPF-15 NOT100901085K Mercury  
4 YOKO YOGURT MILK WHITENING CREAM NOT100901088K Mercury 
5 YOKO BEAUTEEN SUNFLOWER WHITENING CREAM NOT100901094K Mercury  
6 YOKO FRECKLE CREAM NOT100901098K Mercury 
7 YOKO WHITENING CREAM NOT100901107K Mercury 
8 YOKO WHITENING CREAM ALOE VERA EXTRACT NOT100903039K Mercury 


Tahun 2011

Bil Nama produk No. notifikasi (NOT) Bahan kimia yang dikesan
1 Sensual Whitening Cream NOT100751321K Mercury 
2 Derma-Rx Arbutin-R Cream NOT090601556K Tretinoin & Hydroquinone
3 DS.1 BLEMISH CONTROL CREAM NOT091201931K Azelic Acid
4 EZEE SUNBLOCK CREAM NOT100601213K Mercury
5 MONTAGNE JEUNESSE CHOCOLATE MASQUE NOT090700043K Lead

Tahun 2010

Bil Nama produk No. notifikasi (NOT) Bahan kimia yang dikesan
1 NV Toner Treatment No 1 NOT05010130KE Hydroquinone & Tretinoin
2 NV Toner Treatment No 2 NOT05010129KE Hydroquinone & Tretinoin
3 Zara Rejuvenation Cream NOT04081873KE Hydroquinone 
4 Beauty Line Beautitude Multi-Purpose Cream NOT081201209K Tretinoin
5 Pigmentation Recovery Complex NOT081200745K Tretinoin
6 De Putih Night Cream NOT05100878KE Tretinoin
7 BML HB LOTION NOT090701336K Tretinoin & Hydroquinone
8 Krim Malam Shana NOT090600820K Tretinoin & Hydroquinone
9 Natasya Gold Krim Herba NOT091100971K Tretinoin & Hydroquinone
10 Biotox Whitening Hydro Cream NOT007061310K Dexamethasone
11 Yoko Whitening Cream NOT080100330K Tretinoin
12 Sue Beauty Night Treatment Cream NOT080600138K Tretinoin

 Tahun 2009

Bil Nama produk No. notifikasi (NOT) Bahan kimia yang dikesan
1 Felisa Gentle Peeling Solution NOT07080210KE Tretinoin
2 Krim Malam Rahsia Rimba NOT080801112K Hydroquinone
3 Biocosmet Whitening Essence
Cream
NOT07122920KE Hydroquinone
4 ~H2O+ Waterwhite Brightening
Night Cream
NOT04102838KE Hydroquinone
5 Magixpress Lightening Plus NOT07121009KE Hydroquinone
6 A.Vant Cream NOT05022860KE Tretinoin
7 Eriesya Spa Beauty Cream NOT07122412KE Hydroquinone
8 Natasya Krim Herba NOT07090337KE Hydroquinone & Tretinoin
9 Temulawak Whitening Pearl Cream Papaya NOT03090150KE Tretinoin
10 Ratna Sari Whitening Night Cream NOT080700826K Tretinoin
11 ATIKA BEAUTY Renewal Night Cream NOT04082451KE Hydroquinone
12 Chantique - Whitening Night Cream NOT04121404KE Tretinoin

Tahun 2008
Bil Nama produk No. notifikasi (NOT) Bahan kimia yang dikesan
1 Khazanah White Pembersih
Wajah
NOT05040954KE Hydroquinone
2 Gloskin Krim Malam & Siang NOT05082557KE Hydroquinone
3 Reena's Astringen Lanjutan NOT05010659KE Hydroquinone
4 Skin Desires Deep Whitening
Cleansing Milk
NOT07020213KE Hydroquinone
5 EETYE Whitening Cream NOT06080859KE Hydroquinone
6 O'Lynn Skin Lightening Cream NOT06110164KE Tretinoin

Senarai ini dikemaskini pada Februari 2012

ActiVite

Untuk Penjagaan Kulit Agar Lebih Sihat Dan Cerah
Produk terlaris dipasaran!!!


Harga : RM 130.00
Isi Kandungan : 30 Kapsul
Anda nak tak kulit putih gebu macam bayi? Activite dari Giffarine, mencerahkan kulit dalam masa yang singkat.Tidak perlu lagi suntikan untuk mencantikkan kulit anda.Hanya dengan 2 kapsul sehari kulit anda akan menjadi cerah dan halus.Parut dan jeragat juga akan hilang.Diadun dari ekstrak marin laut dalam dan herba terpilih ini dapat menyelesaikan masalah kulit anda dalam masa yang singkat sahaja.Sudah ramai yang mencuba dan menikmati hasilnya.
Terdapat testimoni kesan boleh dilihat seawal 7 hari!
Walaubagaimanapun, ia bergantung pada masalah pada kulit anda. Tetapi kesan akan dapat dilihat juga dalam penggunaan  1 kotak.
Glutathione sudah lama terkenal dikalangan artis2 dan selebriti antarabangsa dan juga di Malaysia. Juga dikenali dengan gelaran Master Antioxidant. Pengambilan Glutathione dengan cara berterusan akan membuat kulit semakin putih dan cerah. Glutathione juga akan membuatkan anda kelihatan 5 hingga 10 tahun lebih muda dari usia sebenar.

Fakta saintifik tentang Glutathione & nutrisi untuk penjagaan kulit anda.Glutathione dijumpai dalam sel tubuh manusia.Ini adalah Tripeptide terdiri daripada 3 Asid Amino iaitu glutamate,sistein dan glisin.

Ciri-ciri utama Glutathione adalah :
  1. Ia menghalang proses sistesis melanin,iaitu kehadiran pigmen gelap di kulit yang menyebabkan warna kulit lebih terang & cerah.
  2. Glutathione adalah agen antioksida yang berkesan bagi membantu melambatkan proses degenerasi sel.
  3. Kurangnya Glutathione akan mengarah kepada stress oksidatif. Glutathione memainkan peranandalam proses pemutihan kulit dengan mengurangkan pengeluaran pigmen kulit.Ini akan mengganggu pusat metabolism bagi pembentukan melanin dalam kulit.
Apabila berlaku stimulasi oleh sinar matahari atau kepanasan melanosit di kulit kita akan menghasilkan eumelanin,pigmen hitam,phaemelanindan pigmen merah. Kita biasanya melihat warna kulit berubah gelap selepas terkena sinar matahari kerana munculnya pigmen hitam yang lebih kuat. 
Dalam sintesis melanin, kehadiran Gluthatione akan menhalang fungsi enzim tirosinase yang bertanggungjawab dalam pengeluaran eumelanin. Sebagai antioksidan kuat,glutathione juga menghalang spesis oksigen reaktif dan peroksida,yang mampu merangsang enzim tirosinase. Kesan akan antioksidan berterusan selagi ada gluthatione.Pada akhirnya,tona kulit ternyata lebih cerah.

KEBAIKAN GLUTATHIONE YANG TERDIRI DARI ASID AMINO:
Glutamate, sitein dan glisin. Supplemention sistein didapati untuk menggalakkan sintesis glutathione dalam badan.
Glutathione bukan hanya berperanan sebagai agen pemutih kulit tetapi ia jugak untuk
  • Antioksidan
  • Kanser
  • Selaput
  • Penyakit Hati
  • Masalah Mata
Siapa yang memerlukan Activite ini?
  • Perokok
  • Peminum Alkohol/arak
  • Sistem imunisasi yang rendah
  • Masalah Hati
  • Masalah Tirod
  • Kadar sperma yang rendah
  • Kanser
  • Kepada yang memerlukan kulit yang cerah,putih atau ingin hilangkan jeragat.

Kebaikan :
  • Memutihkan Kulit
  • Menghilangkan bintik hitam
  • Mencegah/menghilangkan jerawat dan parut
  • Anti penuaan & anti kedut
  • Menjadikan kulit licin,segar dan berseri-seri
  • Mempercepatkan penyembuhan luka

Kandungan :
L-Glutathione with L-Cysteine, Alpha-Lipoic Acid and Niacinamide capsule dietry supplement

Arahan : Ambil 1-2 kapsul sehari,selepas makan.

Kesan pengambilan Activite + Collagen Pluss jika diambil secara BERTERUSAN boleh dilihat dalam jangka masa berbeza mengikut warna kulit.
CARA PENGAMBILAN YANG DISYORKAN BAGI MENDAPATKAN HASIL TERBAIK:
BULAN PERTAMA:
SEBAIK-BAIKNYA MENGAMBIL SEBIJI ACTIVITE DAN COLLAGEN PLUS PADA AWAL PAGI DAN MALAM (2 KALI SEHARI) BAGI MENDAPAT KESAN YANG LEBIH CEPAT DAN KETARA.
BULAN SETERUSNYA:
MEMADAI DENGAN MENGAMBIL SEBIJI ACTIVITE DAN COLLAGEN PLUS SEKALI SEHARI PADA SEBELAH PAGI BAGI MENGEKALKAN KECANTIKAN KULIT
AMBIL ACTIVITE BERSAMA-SAMA COLLAGEN PLUS UNTUK KESAN YANG CEPAT DAN MAKSIMUM AGAR KULIT MENJADI MULUS,GEBU,CERAH DAN TEGANG.

Honey Fresh Soap


Harga runcit: RM11.90
Berat Bersih: 70g
Sabun jernih ini diperbuat daripada madu asli dan ekstrak semulajadi. Membersihkan keseluruhan wajah dengan lembut dan menjadikan kulit wajah anda lembut dan segar. Sangat sesuai untuk kulit berminyak dan jerawat.


Pati madu - membantu memperkaya dan melembapkan wajah anda
Ekstrak Cammomile - mencegah iritasi dan melegakan kulit anda
Sodium Lactate - Menambahkan kelembapan
Vitamin E - Menambahkan keserian dan kelembutan wajah

Cara Penggunaan:
Letakkan sedikit sabun pada tapak tangan dan campur dengan air sehingga mengeluarkan buih, sapukan pada seluruh wajah. Kemudian bilas dengan air. Gunakan setiap hari.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...